Brownie (prawie) bez mąki

IMG_6050Jakiś czas temu, dzięki Grulewnie Moniczce weszłam w posiadanie takiej pięknej kostki czekolady „made in Belgium” i totalnie o niej zapomniałam. Jak wiadomo nie jestem fanem pieczenia, ale za to jestem fanem czekolady i ciast. A szczególnie czekoladowych ciast. Takich mokrych w środku. Z gorzkiej czekolady. Najlepiej z samej czekolady…

No i wyszło brownie. Z minimalnym udziałem mąki :)

IMG_6057

Składniki:

150g ciemnej czekolady (70% kakao)
3 łyżki kakao
100g masła
150g zmielonych migdałów (lub maki migdałowej lub migdałów i dowolnych orzechów;
w moim brownie znalazły się migdały z orzechami włoskimi)
1/4 szklanki brązowego cukru
2 jajka
szczypta cukru
2 łyżki mąki
łyżeczka proszku do pieczenia
olejek/aromat waniliowy

IMG_6069Przygotowanie:

W kąpieli wodnej rozpuść masło i czekoladę dodając kakao – ja do tego celu używam garnka do gotowania mleka, z podwójnym dnem, do którego wlewa się wodę. Odstaw z gazu, masa może trochę ostygnąć. Wymieszaj suche składniki: mielone migdały i orzechy z proszkiem do pieczenia i mąką.

Jajka z cukrem, aromatem waniliowym i szczyptą soli zmiksuj na puszystą białą masę. Przelej masę jajeczną i czekoladową do suchych składników i porządnie zmiksuj. Przełóż do wyłożonej papierem formy (w moim przypadku była to okrągła tortownica o średnicy 24 cm) i piecz w 18o stopniach przez pół godziny. Tyle powinno wystarczyć, aby brownie miało chrupiący wierzch i bajecznie miękki środek – jak trzeba :)

Skomentuj

